Otse põhisisu juurde

Lasteaia liiklusnädal

Liikluskasvatuse aluseks on ohutuse väärtustamine ning tähelepanu juhtimine ohutule käitumisele igapäevases liikluses. Väga oluline on kujundada nii kodus kui lasteaias õigeid liiklemisharjumusi - need on kasulikud kogu elu vältel. 
Liiklusnädalal räägiti liikluses varitsevatest ohtudest ja õpetati, kuidas turvaliselt ja ohutult liigelda. 
Iga rühma meeskond valmistas ette ühe liiklusalase teema ning lastel oli võimalus tegutseda iga päev erineva teemaga.
Mürakarude rühmas tutvusid lapseg valgusfooriga. Rühmaruumidesse oli põrandale märgitud autotee ning lapsed sõitsidki autoteel. Autojuht peab märkama mitmeid asju: valgusfoori värve, eessõitvat autot ja teed. Hiljem said lapsed autorallit teha.
Täpikeste rühmas räägiti turvavarustuse kasutamise tähtsusest autosõidul. Lastel oli võimalus harjutada turvarihmade kinnitamist  turvatoolis kas iseenda, sõbra või nuku peal.
Päikesejänkude rühmas vaatasid lapsed videot sebradest, kus näidati, mida nad söövad, millised välja näevad ja kuidas nad liiguvad looduses. Seejärel arutlesid selle üle, et sebraks kutsutakse ka ülekäigurada. Üheskoos kordasime üle, kuidas minna üle tee ja vaatasime pilte huvitavatest ülekäiguradadest mujal maailmas. 
Teooria viisime kokku praktikaga ning iga laps sai koheselt näidata, kui selgeks sai ta ohutult üle tee liiklemise. Lõpetuseks maalisid lapsed näpuvärvidega fantaasiarohkeid sebrasid ja värvisid  pliiatsitega ülekäigurada.
Pähklikeste rühmas  kompisid lapsed võlukotti, avades selgus, et sisuks olid erinevate kujudega helkurid, helkurvest, millel helkurriba ja helkurkäepael. Mis ühist on kassil ja helkuril? Juba eelmise sajandi alguses tuli ühel inglasel mõte, et kassi silmad peegeldavad valgust tagasi.Tuli leiutada materjal, mis samuti valgust tagasi peegeldaks. Nii saigi helkuri idee alguse. Helkur on kõige odavam elukindlustus! Pimedas ruumis katsetasid lapsed, mis helgib kõige paremini (kas vestiribad, käepael või helkur).
Oli õpetlik ja huvitav nädal!











 






















Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Isadepäev

 Melliste Koolis toimusid vahvad isadepäeva töötoad. Sel aastal oli koolimajas sees kaheksa töötuba ja õuealal üks töötuba. Töötubades sai meisterdada mardipäeva maske, Picasso stiilis isade pilte, lipsukaarte, puidust autosid ja puulusikaid, pered said koos lastega lahendada tähelepanu ülesandeid ja osa võtta aaretejahist nii majas sees, kui õuealal. Ühes töötoas oli võimalus meisterdada Lego klotidest isade figuurid ja need äpi abil rääkima panna. Avatud oli kaks kohvikut. Lauamängukohvikus mängiti mõttemänge ja õpilasesinduse kohvikus sai kõhu täis. Kohviku selle aasta menüüs olnud kõik tooted sisaldasid kas porgandit, kõrvitsat või punapeeti. Aitäh õpetajatele, kes töötoad kokku panid ja läbi viisid ja suur, suur tänu kõigile osalenud peredele. Pildid tegi Gärry Keerdo Rohkem pilte:  https://drive.google.com/drive/folders/1ldw1pHTJe4hxtK2wXjc_ixxC5_Byc15n?usp=sharing Padleti töötoa pani kokku Aila Orrin

Jõululaat 2024

 Selle aasta jõulaat on peetud. Osa võtsid meie kooli kõik klassid ja rühmad. Aitäh õpilastele ja  lastevanematele, kes panustasid nii laadalauale meisterdamisse ja küpsetamisse, kui ka ostlemisse. Suur aitäh klassiõpetajatele ja rühmaõpetajatele suure panuse eest. Laadaloosis teenitud 309€ kingime me Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondile. Jõululaada fotod on leitavad lingilt: https://drive.google.com/drive/folders/1IO4EOvwY1ZIa3ZhPDJgwReBxy9Qq7mln?usp=sharing   Fotod jäädvustad Mairi Saar

Koodinädal

Sügisvaheaja eelsel nädalal, 14.-18. oktoobril, tähistasime Melliste Koolis koodinädalat. Sel nädalal mõtlesime tavalisest pisut enam programmeerimisest, robotitest, probleemide lahendamisest ja salakoodidest. Kõik õpilased said võimaluse osaleda ainult üheks nädalaks avatud pop-up põgenemistoas. Põgenemistoas tuli kasutada koostööoskust, et vihjete järgi saladusi lahendada ning eristada olulist ebaolulisest. Õpilaste arvates olid ülesanded põnevad ja tõid palju elevust tavalisse koolipäeva. Lahenduste otsimine andis võimaluse oma nutikus proovile panna ning pingutuse järel lahenduseni jõudmine rõõmustas osalejaid. Pärast põgenemistoa läbimist ootas ees uus väljakutse - tuli hoida saladust, et üllatusmoment säiliks ka koolikaaslaste jaoks. Esimese, teise ja kolmanda klassi õpilased harjutasid roboti takistussõidu töötoas programmeerimist koostades pseudokoodi plokkidest programmi, millega juhtida robot läbi labürindi. Lisaks liikumisele tuli määratud kohtades panna robot näitama led pa...