Otse põhisisu juurde

„Kas mina juhin raha või juhib raha mind?“

 


Kas mina juhin raha või juhib raha mind?


27. märtsil kell 12.00 - 14.30 toimus juba neljandat korda gümnasistidele ja põhikooli lõpuklassidele suunatud tipptasemel osalustasuta rahatarkuse veebikonverents „Kas mina juhin raha või juhib raha mind?“, mida korraldas Eesti Pangaliit.

 

Konverentsil osalesid 8.klassi ja 9.klassi õpilased. Konverentsi avas oma ettevõtjana tegutsemise looga Bolti kaasasutaja Martin Villig. Esinejate hulgas astus üles investor ja rahatarkuse jagaja Raivo Hein, kes rääkis investeerimise ABC-st.  Oma  suhtest rahaga ja rahaasjade korraldamisest rääkis näitleja Elina Pähklimägi.

Edu aluseid ja ettevõtluse mõju finantskäitumisele avaladasid oma kogemuse mulluste edukate õpilasfirmade vedajad Karmo Liiv (Bikewise), Patrik Roostfeldt (ÕF PELA) ja Eliise Lehtsaar (ÕF Mossy). Ajakirjanik ja kommunikatsiooniekspert Raul Rebane rääkis sellest, kuidas suhtuda erinevatest allikatest pärinevasse infosse, kuidas kriitiliselt hinnata, mida tõsiselt võtta ja mida mitte ning nii ka pettuste ohvriks langemist vältida. Üritust modereeris tuntud TikTokker ja rahatarkuse huviline Andreas Melts. Õpilastel oli võimalus oma rahatarkus proovile panna viktoriinil osaledes. Õpilaste tagasiside ja meeldejäävamad kohad konverentsilt olid seotud eelkõige lausega "Ära karda EI vastust saada oma küsimisele vaid õpi sellest ja mine edasi või unista veel suuremalt. Märgiti ära ka, et tuleb meeles pidada, et iga suur projekt saab alguse väikesest (Martin Villig) ja tuleb õppida kontrollima infot ja ära tundma usaldusväärset allikat. Kokkuvõtteks oli antud konverents silmaringi laiendav ja nii mõnelgi õpilasel lõi põlema investeerimismõtte lamp.

 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Isadepäev

 Melliste Koolis toimusid vahvad isadepäeva töötoad. Sel aastal oli koolimajas sees kaheksa töötuba ja õuealal üks töötuba. Töötubades sai meisterdada mardipäeva maske, Picasso stiilis isade pilte, lipsukaarte, puidust autosid ja puulusikaid, pered said koos lastega lahendada tähelepanu ülesandeid ja osa võtta aaretejahist nii majas sees, kui õuealal. Ühes töötoas oli võimalus meisterdada Lego klotidest isade figuurid ja need äpi abil rääkima panna. Avatud oli kaks kohvikut. Lauamängukohvikus mängiti mõttemänge ja õpilasesinduse kohvikus sai kõhu täis. Kohviku selle aasta menüüs olnud kõik tooted sisaldasid kas porgandit, kõrvitsat või punapeeti. Aitäh õpetajatele, kes töötoad kokku panid ja läbi viisid ja suur, suur tänu kõigile osalenud peredele. Pildid tegi Gärry Keerdo Rohkem pilte:  https://drive.google.com/drive/folders/1ldw1pHTJe4hxtK2wXjc_ixxC5_Byc15n?usp=sharing Padleti töötoa pani kokku Aila Orrin

Jõululaat 2024

 Selle aasta jõulaat on peetud. Osa võtsid meie kooli kõik klassid ja rühmad. Aitäh õpilastele ja  lastevanematele, kes panustasid nii laadalauale meisterdamisse ja küpsetamisse, kui ka ostlemisse. Suur aitäh klassiõpetajatele ja rühmaõpetajatele suure panuse eest. Laadaloosis teenitud 309€ kingime me Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondile. Jõululaada fotod on leitavad lingilt: https://drive.google.com/drive/folders/1IO4EOvwY1ZIa3ZhPDJgwReBxy9Qq7mln?usp=sharing   Fotod jäädvustad Mairi Saar

Koodinädal

Sügisvaheaja eelsel nädalal, 14.-18. oktoobril, tähistasime Melliste Koolis koodinädalat. Sel nädalal mõtlesime tavalisest pisut enam programmeerimisest, robotitest, probleemide lahendamisest ja salakoodidest. Kõik õpilased said võimaluse osaleda ainult üheks nädalaks avatud pop-up põgenemistoas. Põgenemistoas tuli kasutada koostööoskust, et vihjete järgi saladusi lahendada ning eristada olulist ebaolulisest. Õpilaste arvates olid ülesanded põnevad ja tõid palju elevust tavalisse koolipäeva. Lahenduste otsimine andis võimaluse oma nutikus proovile panna ning pingutuse järel lahenduseni jõudmine rõõmustas osalejaid. Pärast põgenemistoa läbimist ootas ees uus väljakutse - tuli hoida saladust, et üllatusmoment säiliks ka koolikaaslaste jaoks. Esimese, teise ja kolmanda klassi õpilased harjutasid roboti takistussõidu töötoas programmeerimist koostades pseudokoodi plokkidest programmi, millega juhtida robot läbi labürindi. Lisaks liikumisele tuli määratud kohtades panna robot näitama led pa...