Otse põhisisu juurde

Meediapädevuse nädal 2024

Melliste Koolis oli 18.-22. märtsil meediapädevuse nädal.

Sellel nädalal uurisid õpilased ainetundides valeinfo tekkimist ja levikut, tuletasid meelde digimaailmas turvaliselt käitumise põhimõtted, visualiseerisid oma digitaalset jalajälge ning kogesid seda, miks on autoriõigused vajalikud. 


Õpetajad ja kolmanda kooliastme õpilased võistlesid meediapädevuse viktoriinil.

Viktoriini tulemused:

  • 7. klassi parim õpilane: Kreeta;
  • 8. klassi parim õpilane: Desiree;
  • 9. klassi parim õpilane: Oliver Patrick; 
  • parim klass: 9. klass;
  • parim õpetaja: õpetaja Elina.

Võistkondlikus arvestuses (õpilased õpetajate vastu) võitsid viktoriini õpetajad.


Viktoriini ühe ülesandena koostasid osalejad tehisintellekti abiga luuletusi. Tehisintellekt võrdles luuletustes tihti meediat veega, pidas oluliseks kriitilist mõtlemist ning vale eristamist tõest. 


Selle luuletuse koostas Kaspar ChatGPT suure keelemudel abil.

Ekraanil nutikus, teadmiste merel sõud,

Andmevoogudes meie mõtted mööda hiilgavad.

Nutipädevus avab uksi uue aja väravais,

Targalt käsikäes tehnoloogiaga me edasi saame.


Selle luuletuse koostas õpetaja Anneli ChatGPT suure keelemudeli abil:

Meedia vete sügavustes,

Tõe ja vale vahel peened piirid.

Kriitiline mõte, allikate kontroll,

Digitaalne maailm, valvsus meil.


Mitmekesisus ja teadlikkus,

Selgeid radu hoides,

Tõde kõlaks, valest vabaneks,

Meediapädevus meid saatmas.


6.-9. klassi õpilased meisterdasid Canva keskkonnas Puppetry tehisintellekti rakenduse abil videod digiturvalisuse teemal. Mõned näited.










Suur tänu kõigile, kes meediapädevuse nädala toimumisele kaasa aitasid!


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Isadepäev

 Melliste Koolis toimusid vahvad isadepäeva töötoad. Sel aastal oli koolimajas sees kaheksa töötuba ja õuealal üks töötuba. Töötubades sai meisterdada mardipäeva maske, Picasso stiilis isade pilte, lipsukaarte, puidust autosid ja puulusikaid, pered said koos lastega lahendada tähelepanu ülesandeid ja osa võtta aaretejahist nii majas sees, kui õuealal. Ühes töötoas oli võimalus meisterdada Lego klotidest isade figuurid ja need äpi abil rääkima panna. Avatud oli kaks kohvikut. Lauamängukohvikus mängiti mõttemänge ja õpilasesinduse kohvikus sai kõhu täis. Kohviku selle aasta menüüs olnud kõik tooted sisaldasid kas porgandit, kõrvitsat või punapeeti. Aitäh õpetajatele, kes töötoad kokku panid ja läbi viisid ja suur, suur tänu kõigile osalenud peredele. Pildid tegi Gärry Keerdo Rohkem pilte:  https://drive.google.com/drive/folders/1ldw1pHTJe4hxtK2wXjc_ixxC5_Byc15n?usp=sharing Padleti töötoa pani kokku Aila Orrin

Jõululaat 2024

 Selle aasta jõulaat on peetud. Osa võtsid meie kooli kõik klassid ja rühmad. Aitäh õpilastele ja  lastevanematele, kes panustasid nii laadalauale meisterdamisse ja küpsetamisse, kui ka ostlemisse. Suur aitäh klassiõpetajatele ja rühmaõpetajatele suure panuse eest. Laadaloosis teenitud 309€ kingime me Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondile. Jõululaada fotod on leitavad lingilt: https://drive.google.com/drive/folders/1IO4EOvwY1ZIa3ZhPDJgwReBxy9Qq7mln?usp=sharing   Fotod jäädvustad Mairi Saar

Koodinädal

Sügisvaheaja eelsel nädalal, 14.-18. oktoobril, tähistasime Melliste Koolis koodinädalat. Sel nädalal mõtlesime tavalisest pisut enam programmeerimisest, robotitest, probleemide lahendamisest ja salakoodidest. Kõik õpilased said võimaluse osaleda ainult üheks nädalaks avatud pop-up põgenemistoas. Põgenemistoas tuli kasutada koostööoskust, et vihjete järgi saladusi lahendada ning eristada olulist ebaolulisest. Õpilaste arvates olid ülesanded põnevad ja tõid palju elevust tavalisse koolipäeva. Lahenduste otsimine andis võimaluse oma nutikus proovile panna ning pingutuse järel lahenduseni jõudmine rõõmustas osalejaid. Pärast põgenemistoa läbimist ootas ees uus väljakutse - tuli hoida saladust, et üllatusmoment säiliks ka koolikaaslaste jaoks. Esimese, teise ja kolmanda klassi õpilased harjutasid roboti takistussõidu töötoas programmeerimist koostades pseudokoodi plokkidest programmi, millega juhtida robot läbi labürindi. Lisaks liikumisele tuli määratud kohtades panna robot näitama led pa...