Otse põhisisu juurde

Täpikesed meediamaailma avastamas

Selle aasta esimesed kuud veetsid täpikesed aega, et uurida meediamaailma saladusi. Ja, kuidas meediamaailmast kõige paremini teada saab? Eks ikka seda ise luues! Uurimist, katsetamist, avastamis- ja loomisrõõmu jagus meil kohe mitu kuud.  Uurisime ajalehti ja ajakirju, vaatasime ja tegime ise reklaami ja lugesime uudiseid, millest valmisid väikesed filmid. Kuulasime ja arvasime helisid ning püüdsime ära arvata, millisele filmile need sobivad või kes räägib. Arutlesime ka seda, kuidas helid ja pildid meie tundeid  mõjutavad. Eriti tore oli, erinevate helide järgi liikuda. Analüüsisime fotograafide tehtud pilte, mida oli tore lavastada ning uuesti pildistada. Käisime ka kinos, mis oli nagu päriselt, kust ei puudunud isegi popkorn.Kuidas ikkagi multifilm valmib, seda said kõik suuremad lapsed ise läbi teha, joonistades multifilmitegelased, valmistades ette võtteplatsi, seades koos õpetajaga valmis arvuti ning kaamera, liigutades millimeetrihaaval tegelasi, olles näitleja ning salvestades tekst, mida multifilmi tegelased rääkisid. Kõik see võttis aega, aga pakkus lastele palju positiivseid elamusi, kogemusi ning õpetas meediat lugema ja mõistma. Mitmetest laste meediakogemustest valmis projekti käigus filmid, mida oli hiljem tore vaadata. Samas õppisid lapsed kasutama erinevaid meediavahendeid nagu arvuti, et pildistada ja ostida muusikat, fotoaparaati, cd- mängijat
 ALEKSANDER LAULAB NING KASLASED ARVAVAD ÄRA, MIS LAUL LÄBI KÕRVAKLAPPIDE KOSTUB
 MARITIL TULEB LAUL "KAUGES KÜLAS" VÄGA HÄSTI VÄLJA.
 VALMISTUME PRESIDENDI VASTUVÕTUKS.HARJUTAME TANTSU

 MAARJO REKLAAMIB HABEMEAJAMISVAHTU
 OSTKE MAAILMA PARIMAT LATERNAT!



 ANNI LAVASTAB FOTOL NÄHTUT PÄEVITAJAT
 LAVASTATAME PILTI
 KINOPILETI JÄRJEKORD

 MAIUSTUSTE SABA




 MARIBELL PILDISTAB MULTIFILMI.
 LIIGUTAME MULTIFILMITEGELASI


 RASMUS VAATAB, KUIDAS MULTIFILM ON VÄLJA TULNUD


NETIAVARUSTES LEIAB TOREDAID TANTSUVIDEOSID, MILLE JÄRGI TANTSIMINE PAKKUS LASTELE PALJU LÕBU. JA KOGU AEG KOSTUS: VEEL, VEEL...!





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Isadepäev

 Melliste Koolis toimusid vahvad isadepäeva töötoad. Sel aastal oli koolimajas sees kaheksa töötuba ja õuealal üks töötuba. Töötubades sai meisterdada mardipäeva maske, Picasso stiilis isade pilte, lipsukaarte, puidust autosid ja puulusikaid, pered said koos lastega lahendada tähelepanu ülesandeid ja osa võtta aaretejahist nii majas sees, kui õuealal. Ühes töötoas oli võimalus meisterdada Lego klotidest isade figuurid ja need äpi abil rääkima panna. Avatud oli kaks kohvikut. Lauamängukohvikus mängiti mõttemänge ja õpilasesinduse kohvikus sai kõhu täis. Kohviku selle aasta menüüs olnud kõik tooted sisaldasid kas porgandit, kõrvitsat või punapeeti. Aitäh õpetajatele, kes töötoad kokku panid ja läbi viisid ja suur, suur tänu kõigile osalenud peredele. Pildid tegi Gärry Keerdo Rohkem pilte:  https://drive.google.com/drive/folders/1ldw1pHTJe4hxtK2wXjc_ixxC5_Byc15n?usp=sharing Padleti töötoa pani kokku Aila Orrin

Jõululaat 2024

 Selle aasta jõulaat on peetud. Osa võtsid meie kooli kõik klassid ja rühmad. Aitäh õpilastele ja  lastevanematele, kes panustasid nii laadalauale meisterdamisse ja küpsetamisse, kui ka ostlemisse. Suur aitäh klassiõpetajatele ja rühmaõpetajatele suure panuse eest. Laadaloosis teenitud 309€ kingime me Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondile. Jõululaada fotod on leitavad lingilt: https://drive.google.com/drive/folders/1IO4EOvwY1ZIa3ZhPDJgwReBxy9Qq7mln?usp=sharing   Fotod jäädvustad Mairi Saar

Koodinädal

Sügisvaheaja eelsel nädalal, 14.-18. oktoobril, tähistasime Melliste Koolis koodinädalat. Sel nädalal mõtlesime tavalisest pisut enam programmeerimisest, robotitest, probleemide lahendamisest ja salakoodidest. Kõik õpilased said võimaluse osaleda ainult üheks nädalaks avatud pop-up põgenemistoas. Põgenemistoas tuli kasutada koostööoskust, et vihjete järgi saladusi lahendada ning eristada olulist ebaolulisest. Õpilaste arvates olid ülesanded põnevad ja tõid palju elevust tavalisse koolipäeva. Lahenduste otsimine andis võimaluse oma nutikus proovile panna ning pingutuse järel lahenduseni jõudmine rõõmustas osalejaid. Pärast põgenemistoa läbimist ootas ees uus väljakutse - tuli hoida saladust, et üllatusmoment säiliks ka koolikaaslaste jaoks. Esimese, teise ja kolmanda klassi õpilased harjutasid roboti takistussõidu töötoas programmeerimist koostades pseudokoodi plokkidest programmi, millega juhtida robot läbi labürindi. Lisaks liikumisele tuli määratud kohtades panna robot näitama led pa...