Otse põhisisu juurde

ÜHTEMOODI ERILISED

3-7.veebruar käsitleti Mürakarude rühmas teemat ÜHTEMOODI ERILISED!

Mida see küll tähendab küsite Te kohe?
Nimelt sel nädalal uuriti ja tutvuti inimese kehaosade ja meeleelunditega. Abiks võeti koguni luubid! Nädala jooksul saadi teda sedagi, miks meil neid vaja on. Mis saab siis, kui mõni kehaosa on puudu või hästi ei toimi? Lapsed võrdlesid endid kaaslastega ja püüdsid leida erinevusi ja sarnasusi.
Kolmapäev oli tore päev, siis tuli meile külaline- Tiia Järvpõld. 
Tiia on tädi , kes kirjutab ja maalib jalgadega aga lähemal uurimisel selgus, et täitsa meie sarnane. Tuvastasime üheskoos, et Tiial on kokku 20 sõrme ja varvast, 2 jalga, 2 kätt, 1 pea, kaks silma, kaks kõrva, üks nina ja üks suu..
Midagi oli siiski teistmoodi.  Tiia kasutas liikumiseks ratastooli, mida sai proovida ka iga Mürakaru.

Lapsed maalisid käega ning jalgadega. Kõige raskem on maalida suuga, lihtsam on maalida jalgadega. Lihtsam on mängida kätega, raskem on jalgadega mängida.
 Kõik lapsed sooviksid, et tädi Tiia veelkord külla tuleks. Oli nii vahva!

























































Kes meil täna külas käis?
Sarah: tädi Tiina.
Romet M: Tädi Tiiu.
Ellen: tädi Tiia käis külas.
Romet: Ta oli ratastoolis.
Ellen: Ta ei saanud kõndida ja oli vana.
Sarah: Ta pidi kõike varvastega tegema. Ta ei saanud käsi liigutada.
Romet: Ja maalis ka varvastega.
Karmen: Ta oli ratastoolis.
Johanna: Tal olid peenikesed jalad.
Ellen: Tal olid pruunid juuksed ja onu andis talle süüa.
Romet: Ta pidi kõrrega jooma, sest ta ei saanud ise juua.
Sarah: Tal olid juuksed patsis.

Kas ta on meiega ühesugune või teistmoodi.
Lapsed: Ta on meiega ühesugune.
Romet: Tal on samamoodi 10 sõrme ja 10 varvast.
Sarah: Ta oli meiega ühesugune, sest tal oli 2 jalga ja 2 kätt ja 1 pea ja 2 silma ja 1 nina ja 1 suu.
Desiree: Tal on suus valehambad nagu minu vanaemalgi.

Mida sa täna koos tädi Tiiaga tegid?
Romet: Varbaga kirjutasime.
Sarah: Varbaga joonistasime.
Ellen: Ratastooliga sõitsime.
Romet M: Maalisime.
Karmen: Mängisime temaga koos nukunurgas.
Desiree: Mängisime nukunurgas.
Elisabeth: Mängisime klotisidega.
Romet S: Pidime jalgadega niimoodi asju tõstma.
Caroliisa: Panime jalgadega puzzlet kokku.
Johanna: Sellel tädil olid kõrvarõngad.
Ellen: Hommikuringis pani tädi Tiia varvastega silte plakatile.

Mida sulle meeldis koos tädi Tiiaga teha?
Ellen: Mulle meeldis see, et ma sain tema ratastooliga sõita.
Caroliisa: Koos tädiga meeldis mängida.
Sarah: Puzzlet kokku panna.
Ellen: Mängida koos tädi Tiiaga.
Karmen: Ratastooliga sõita.
Ellen: Tädi Tiiat meeldis kallistada ka.

Kas on mingi asi, mis tädi Tiia juures ei meeldinud.
Lapsed: Ei!
Ellen: Mulle meeldis tädi Tiia, aga ma alguses lihtsalt ei tundnud teda.

Kuidas tädi Tiia poes ja teatris käib?
Romet S: Sain teada, et tädi Tiia käib ratastooliga poes ja teatris ja kinos.
Ellen: Onu tõstab Tiia autosse ja ratastooli paneb taha kapotnikusse.

Kommentaarid

  1. Mullegi oli päev kogemuste rikas. Veelkord tõdesin, et lapsed on vahetud ja siirad. Suured (ja ka vanad!) inimesed peavad lihtsalt loovalt ja mänguliselt väikesi inimesi juhtima nägema suurt ja laia maailma.

    Aitäh, et lubasite mul endile külla tulla!

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Sõbrapäev meie koolis!

 Sel aastal oli meil sõbrapäev jaotatud kaheks. Hommiku poolikul toimus meie koolis valla kolme kooli ühisüritus, kus 1.- 4.kl õpilased tantsisid diskol . Suurematele klassidele korraldas sõbrapäeva tegevused 6. klass. Hommikul jagasid nad kõigile õpilastele ja koolipersonalile südamekleepsud, mis olid nummerdatud. Vahetundides said kõik otsida sama numbriga paarilist, kellega fotonurgas pilti teha. Pildid jäädvustas õpilasesinduse asepresident Johanna-Janeli, teda abistas Lilian, kes on samuti õpilasesinduse liige. Pildid leiad 👉  https://drive.google.com/drive/folders/1mLw3v-7Tcv_vS5opni8twmVDVe9nf9R_?usp=sharing   6. klass valmistas kõigile õpilastele sõbrapäevakaardid ja see, kes ei leidnud üles oma paarilist, sai pildi teha koos 6. klassi õpilastega. 5. tunni ajal toimus 5.-9. klassi õpilastele sõbrapäeva disko. Diskori puldis olid Rasmus, Kaspar ja Cristofer. Suur aitäh, 6.klassi juhatajale Tiinale ja kõigile teistele abilistele.

7. ja 9. klass käisid uurimas Riigikogu tööd ning külastasid Eesti Tervisemuuseumi

 22. veebruaril veetsid 7. ja 9. klassi õpilased  koos õpetajate Sirje, Siimu ja Kristaga sisutiheda õppepäeva Tallinnas.  Hommikul alustasime Riigikogus, kus meid võttis külalislahkelt vastu endine Kastre vallavanem ja praegune Riigikogu majanduskomisjoni esimees Priit Lomp. Tutvusime Riigikogu tööpõhimõtetega ja parlamendihoone ajalooga. Seejärel uudistasime istungisaali, Toompea lossi Valget saali ning majanduskomisjoni tööruumi. Ronisime Pika Hermani torni, et nautida kaunist vaadet merele ja vanalinnale. Aitäh, Priit Lomp, meid võõrustamast! Päeva teises pooles külastasime Eesti Tervisemuuseumi, kus tutvusime põnevate eksponaatidega inimese sünnist kuni surmani. Muuseumis tutvusime 15 teematoaga, kus oli võimalik erinevate väljapanekute ja katsete abil õppida tundma inimkeha ülesehitust ja kehaorganite funktsioneerimist. Muuseum pakkus palju avastamisrõõmu. Vaata fotosid galeriist

Isadepäev

 Melliste Koolis toimusid vahvad isadepäeva töötoad. Sel aastal oli koolimajas sees kaheksa töötuba ja õuealal üks töötuba. Töötubades sai meisterdada mardipäeva maske, Picasso stiilis isade pilte, lipsukaarte, puidust autosid ja puulusikaid, pered said koos lastega lahendada tähelepanu ülesandeid ja osa võtta aaretejahist nii majas sees, kui õuealal. Ühes töötoas oli võimalus meisterdada Lego klotidest isade figuurid ja need äpi abil rääkima panna. Avatud oli kaks kohvikut. Lauamängukohvikus mängiti mõttemänge ja õpilasesinduse kohvikus sai kõhu täis. Kohviku selle aasta menüüs olnud kõik tooted sisaldasid kas porgandit, kõrvitsat või punapeeti. Aitäh õpetajatele, kes töötoad kokku panid ja läbi viisid ja suur, suur tänu kõigile osalenud peredele. Pildid tegi Gärry Keerdo Rohkem pilte:  https://drive.google.com/drive/folders/1ldw1pHTJe4hxtK2wXjc_ixxC5_Byc15n?usp=sharing Padleti töötoa pani kokku Aila Orrin