Otse põhisisu juurde

Konnad – imelised kahepaiksed Pähklikeste rühmas



Konnad – imelised kahepaiksed Pähklikeste rühmas.

29. märts oli Pähklikeste lastele põnev päev, kus nende rühma akvaariumisse said kasvama pandud konna munad, ehk kudu. Lapsed said teada palju uut ja huvitavat konnade elu kohta. Uurimisprojekt „Konnad“ pakkus lastele võimaluse sukelduda kahepaiksete maailma ning mõista nende elutsüklit ja erilisi omadusi.

Kuidas kasvab kullesest konn?

Lapsed õppisid, et konnade elutsükkel algab munadest, mis asuvad vees. Munadest kooruvad väikesed kullesed ehk vastsed, kes elavad alguses vees ning hingavad läbi nahaõõnete. Aja jooksul areneb kullesest välja konn. Esialgu on kullesel saba, kuid järk-järgult muutub ta täielikult vees elavast kullesest maapealseks konnaks. Lõpuks loobub kulles sabast ning hakkab hingama kopsudega, et kõndida ja hüpata maapeal.

Miks nimetatakse neid kahepaikseteks?

Lapsed said teada, et kahepaiksete nimetuse põhjuseks on nende võime elada nii vees kui ka maismaal. Kahepaiksed, nagu konnad, käivad osaliselt vees ja osaliselt maal ning nende keha on kohastunud mõlemas keskkonnas elamiseks. Nende naha kaudu saavad nad hingata ning nad vajavad normaalseks eluks nii vett, kui ka maismaad.

Mida õppisid Pähklikeste lapsed?

Lapsed olid väga uudishimulikud ning said teada, et konnad on olulised ökosüsteemi osad, aidates kontrollida putukate populatsioone ning olles ise toiduks paljudele loomadele. Nad said ka aru, et konnade elupaiku tuleb hoolikalt kaitsta, sest nende populatsioon võib kiiresti kahaneda, kui elutingimused muutuvad või elupaiku hävitatakse.

Kokkuvõttes oli see projekt lastele õpetlik ja lõbus ning nad said paremini mõista, miks konnad on nii erilised ja oluliseks osaks meie looduse rikkalikust maailmast. Uute uurimisteni!



Projektiõppe video on nähtav siit👇

https://drive.google.com/file/d/1U9fV2OgiZTHTrF3jhWvGYyvbhctph_1j/view?usp=sharing

Projektiõpet viisid läbi õpetajad Ave, Taisi ja Pille



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Isadepäev

 Melliste Koolis toimusid vahvad isadepäeva töötoad. Sel aastal oli koolimajas sees kaheksa töötuba ja õuealal üks töötuba. Töötubades sai meisterdada mardipäeva maske, Picasso stiilis isade pilte, lipsukaarte, puidust autosid ja puulusikaid, pered said koos lastega lahendada tähelepanu ülesandeid ja osa võtta aaretejahist nii majas sees, kui õuealal. Ühes töötoas oli võimalus meisterdada Lego klotidest isade figuurid ja need äpi abil rääkima panna. Avatud oli kaks kohvikut. Lauamängukohvikus mängiti mõttemänge ja õpilasesinduse kohvikus sai kõhu täis. Kohviku selle aasta menüüs olnud kõik tooted sisaldasid kas porgandit, kõrvitsat või punapeeti. Aitäh õpetajatele, kes töötoad kokku panid ja läbi viisid ja suur, suur tänu kõigile osalenud peredele. Pildid tegi Gärry Keerdo Rohkem pilte:  https://drive.google.com/drive/folders/1ldw1pHTJe4hxtK2wXjc_ixxC5_Byc15n?usp=sharing Padleti töötoa pani kokku Aila Orrin

Jõululaat 2024

 Selle aasta jõulaat on peetud. Osa võtsid meie kooli kõik klassid ja rühmad. Aitäh õpilastele ja  lastevanematele, kes panustasid nii laadalauale meisterdamisse ja küpsetamisse, kui ka ostlemisse. Suur aitäh klassiõpetajatele ja rühmaõpetajatele suure panuse eest. Laadaloosis teenitud 309€ kingime me Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondile. Jõululaada fotod on leitavad lingilt: https://drive.google.com/drive/folders/1IO4EOvwY1ZIa3ZhPDJgwReBxy9Qq7mln?usp=sharing   Fotod jäädvustad Mairi Saar

Koodinädal

Sügisvaheaja eelsel nädalal, 14.-18. oktoobril, tähistasime Melliste Koolis koodinädalat. Sel nädalal mõtlesime tavalisest pisut enam programmeerimisest, robotitest, probleemide lahendamisest ja salakoodidest. Kõik õpilased said võimaluse osaleda ainult üheks nädalaks avatud pop-up põgenemistoas. Põgenemistoas tuli kasutada koostööoskust, et vihjete järgi saladusi lahendada ning eristada olulist ebaolulisest. Õpilaste arvates olid ülesanded põnevad ja tõid palju elevust tavalisse koolipäeva. Lahenduste otsimine andis võimaluse oma nutikus proovile panna ning pingutuse järel lahenduseni jõudmine rõõmustas osalejaid. Pärast põgenemistoa läbimist ootas ees uus väljakutse - tuli hoida saladust, et üllatusmoment säiliks ka koolikaaslaste jaoks. Esimese, teise ja kolmanda klassi õpilased harjutasid roboti takistussõidu töötoas programmeerimist koostades pseudokoodi plokkidest programmi, millega juhtida robot läbi labürindi. Lisaks liikumisele tuli määratud kohtades panna robot näitama led pa...