Otse põhisisu juurde

8.kl koostatud vestluskaardid

Mis juhtub, kui sotsiaalpedagoog saab võimaluse ajutiselt informaatika tunde anda? No ta jääb ikka sotsiaalsete teemadega tegelema, ei tule oma mullist välja:) Vesteldes noortega selgub tihti, et nad tunnevad end üksikuna, nad tahavad väga olla kontaktis nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega. Aga mida rääkida? Mida küsida ja mis küsimusi võiksid teised nendelt küsida? Leidsime koos 8.kl õpilasetga, et vestluskaardid aitaksid vestlust arendada. Klassis moodustati 3 töörühma, iga töörühm sai endale alateema, mis teemal vestluskaarte teha. 1) Mida tahaksid, et sõbrad sinult küsiksid? 2)Mida tahad, et täiskasvanud sinult küsiksid? 3)Mida tahad ise täiskasvanutelt küsida? Õpilaste ülesanne oli uurida teiste eakaaslaste arvamusi, mis küsimused on olulised igas alateemas. Info kogumiseks kasutati erinevaid meetodeid - suuline küsitlus, Google Forms, e-kool, sotsiaalmeedia, ajurünnak jne. Valiti välja igast alalõigust 30 küsimust, kujundati kaardi põhjad Canva keskkonnas ning valmistati ette prinitimiseks Wordi keskkonnas, et printida võimalikult materjalisäästlikult. Prinditud kaardid lamineeriti, et tagada võimalikult pikk kasutusiga. Täna said kõik kaardid valmis ning üheskoos lamineerides võtsime vestluskaardid juba kasutusele. Olen uhke 8.kl noorte üle, nende koostööoskuse ja mõttesügavuse üle. Mis kaartidest edasi saab? Alustuseks võtavad nad kaardid kaasa klassiööle, et üheskoos kaarte testida. Edaspidi on võimalik noortel neid kaarte ka koju laenutada. Avalikustame ka printimiseks mõeldud failid, et kes soovib, võib endale kodus välja printida ning mõtlesime, et need kaardid võiks teha ka digitaalseks mänguks, aga seda siis juba järgmisel õppeaastal.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Isadepäev

 Melliste Koolis toimusid vahvad isadepäeva töötoad. Sel aastal oli koolimajas sees kaheksa töötuba ja õuealal üks töötuba. Töötubades sai meisterdada mardipäeva maske, Picasso stiilis isade pilte, lipsukaarte, puidust autosid ja puulusikaid, pered said koos lastega lahendada tähelepanu ülesandeid ja osa võtta aaretejahist nii majas sees, kui õuealal. Ühes töötoas oli võimalus meisterdada Lego klotidest isade figuurid ja need äpi abil rääkima panna. Avatud oli kaks kohvikut. Lauamängukohvikus mängiti mõttemänge ja õpilasesinduse kohvikus sai kõhu täis. Kohviku selle aasta menüüs olnud kõik tooted sisaldasid kas porgandit, kõrvitsat või punapeeti. Aitäh õpetajatele, kes töötoad kokku panid ja läbi viisid ja suur, suur tänu kõigile osalenud peredele. Pildid tegi Gärry Keerdo Rohkem pilte:  https://drive.google.com/drive/folders/1ldw1pHTJe4hxtK2wXjc_ixxC5_Byc15n?usp=sharing Padleti töötoa pani kokku Aila Orrin

Jõululaat 2024

 Selle aasta jõulaat on peetud. Osa võtsid meie kooli kõik klassid ja rühmad. Aitäh õpilastele ja  lastevanematele, kes panustasid nii laadalauale meisterdamisse ja küpsetamisse, kui ka ostlemisse. Suur aitäh klassiõpetajatele ja rühmaõpetajatele suure panuse eest. Laadaloosis teenitud 309€ kingime me Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondile. Jõululaada fotod on leitavad lingilt: https://drive.google.com/drive/folders/1IO4EOvwY1ZIa3ZhPDJgwReBxy9Qq7mln?usp=sharing   Fotod jäädvustad Mairi Saar

Koodinädal

Sügisvaheaja eelsel nädalal, 14.-18. oktoobril, tähistasime Melliste Koolis koodinädalat. Sel nädalal mõtlesime tavalisest pisut enam programmeerimisest, robotitest, probleemide lahendamisest ja salakoodidest. Kõik õpilased said võimaluse osaleda ainult üheks nädalaks avatud pop-up põgenemistoas. Põgenemistoas tuli kasutada koostööoskust, et vihjete järgi saladusi lahendada ning eristada olulist ebaolulisest. Õpilaste arvates olid ülesanded põnevad ja tõid palju elevust tavalisse koolipäeva. Lahenduste otsimine andis võimaluse oma nutikus proovile panna ning pingutuse järel lahenduseni jõudmine rõõmustas osalejaid. Pärast põgenemistoa läbimist ootas ees uus väljakutse - tuli hoida saladust, et üllatusmoment säiliks ka koolikaaslaste jaoks. Esimese, teise ja kolmanda klassi õpilased harjutasid roboti takistussõidu töötoas programmeerimist koostades pseudokoodi plokkidest programmi, millega juhtida robot läbi labürindi. Lisaks liikumisele tuli määratud kohtades panna robot näitama led pa...